La Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València ha celebrat una jornada per a reconèixer la labor que realitzen les persones que tutoritzen les pràctiques externes d’estudiants, tant des de les empreses i entitats com de la Universitat de València.
El degà de la Facultat, Albert Moncusí, ha començat la sessió agraint l’«important treball» que desenvolupen els tutors i tutores d’empresa que –va afirmar– a través de la tutoria de pràctiques externes col·laboren activament en el projecte formatiu de la Universitat de València.
Ricard Calvo, coordinador de Pràctiques Externes de la Facultat de Ciències Socials, ha subratllat el paper que exerceixen les pràctiques com a nexe d’unió del món universitari i de l’empresarial.
Per part de la Fundació ADEIT, entitat encarregada de la gestió del programa de pràctiques externes de la Universitat de València, ha participat en la sessió Gloria Ferrer, qui ha reiterat l’agraïment als qui tutoritzen les pràctiques i, d’aquesta manera, contribueixen a oferir una millor formació de l’alumnat de la Universitat de València.
Experiències pràctiques
Durant la sessió, en la qual s’han lliurat certificat a les persones que tutoritzen pràctiques, s’han presentat diferents experiències de la Facultat de Ciències Socials. Amb l’objectiu de plantejar les pràctiques del Servei de Benestar Social i Integració, Secció de Planificació i Innovació de l’Ajuntament de València, han participat en la jornada Julio Bodi Ramiro i María Jesús Felipe Tio, com a tutors de l’Ajuntament i Raúl Lorente, tutor acadèmic, moderats per Joel Méndez, coordinador Pràctiques Externes I del Grau de Treball Social.
Pràctiques professionals en pandèmia
A més, durant la sessió, s’han abordat els reptes i aprenentatges de les pràctiques professionals en temps de pandèmia. Ho han fet els professors de la Facultat de Ciències Socials Ana Vázquez i Sergio Belda.