Una magnífica oportunitat per a reflexionar sobre com es tutoritzen les pràctiques en empreses i millorar en aquest àmbit. Així han qualificat gran part dels participants l’última edició del Sistema d’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes (SEATPE).
Aquesta iniciativa, que organitza la Fundació ADEIT sota la direcció del Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació de la Universitat de València, compta ja amb set edicions, en les quals es formen tutors i tutores tant de l’àmbit de la Universitat de València com del món empresarial.

En concret, en aquesta edició s’han format i acreditat 61 tutors d’empresa i 61 de la Universitat, on diversos tutors i tutores han compartit les seues experiències i reflexions sobre el sistema de pràctiques externes.
La millora de la metodologia de la tutoria de pràctiques i la interrelació amb professionals d’altres àmbits de coneixement han sigut alguns dels aspectes més destacats pels participants en aquesta edició.
El delegat de la Rectora per a l’Ocupació i les Pràctiques, Jesús Soret Medel, ha posat l’accent durant la clausura d’aquesta edició del SEATPE en aquest últim aspecte: «SEATPE ens permet descobrir realitats diferents i heterogènies».
Un exemple d’això ha sigut la taula redona en la qual tutors i tutores d’empresa i universitat, procedents de diferents àmbits professionals, han reflexionat sobre com millorar la seua experiència en la gestió de les pràctiques externes dels estudiants universitaris.

“Hauria d’haver-hi una major relació entre els tutors d’empresa i de la Universitat; hauríem de conéixer-nos per a oferir unes millors pràctiques. SEATPE m’ha ajudat a reflexionar sobre qüestions que podia fer bé de manera intuïtiva i m’ha ajudat a millorar-les”.
Daniela Cerruti
Centre d’Idiomes de la Universitat de València
“Hem de treballar per a tindre una major relació amb el món de l’empresa i conéixer la realitat professional. SEATPE ha sigut un curs molt interessant; hem de fer un gran esforç pels nostres estudiants”.
Pablo Joaquín Miguel Dolz
ETSE. Universitat de València


“Ara, després de la realització d’aquest curs, comprenc millor al tutor acadèmic. Pel bé de l’alumnat hem de coordinar millor les nostres accions. En ocasions, el que he echat en falta és un major interès per com s’està desenvolupant la pràctica i com s’està adaptant l’estudiant”.
Aritz Pérez Madrid
Associació PSIMA. Professionals Socials en la Intervenció del Maltractament
“Hauria de reconéixer-se l’esforç que suposa la tutoria de pràctiques, tant per al tutor d’empresa com per al de la Universitat. SEATPE ens ha donat l’oportunitat de parar i veure des de fora la nostra tasca en la tutoria de pràctiques”.
Lourdes Ferrando Villalba
Facultat de Dret. Universitat de València
