
En un esforç per promoure l’educació contínua i adaptar-se a les demandes dinàmiques del mercat laboral, Global Omnium i la Universitat de València, amb la col·laboració de la Fundació ADEIT, han formalitzat la signatura d’un conveni de col·laboració, que consolida una aliança estratègica basada en la formació especialitzada, la innovació i la transferència de coneixement, en el marc de la col·laboració públic-privada.
Aquest acord reforça l’èxit de les microcredencials universitàries desenvolupades conjuntament per totes dues entitats; un model de formació contínua impulsat per la Unió Europea, basat en cursos acreditats de curta duració orientats a respondre de manera àgil a les necessitats reals del mercat laboral i del sector de l’aigua.
Des de 2024, la Universitat de València i Global Omnium han posat en marxa tres microcredencials, una en 2024 i dues en 2025, per les que han passat 75 alumnes, centrades en àmbits clau com la salut pública i la gestió sostenible de l’aigua. La valoració de l’alumnat ha sigut excel·lent en totes les edicions, segons les enquestes anònimes de satisfacció realitzades en finalitzar els cursos.
A més de la seua qualitat acadèmica, aquestes microcredencials han suposat un valor afegit per als participants, en ser reconegudes com a mèrit per a la progressió professional dels funcionaris públics, reforçant el seu impacte directe en el desenvolupament professional.
En el marc d’aquesta col·laboració, totes dues institucions han anunciat el llançament de la quarta edició de la microcredencial per a febrer-març d’enguany i la previsió de llançar una cinquena edició en el segon semestre de 2026, així com la seua voluntat de continuar ampliant aquesta oferta formativa en els pròxims anys, incorporant les aportacions i propostes de l’alumnat i explorant noves línies de col·laboració en projectes d’investigació relacionats amb la innovació i la gestió de l’aigua.
Per a la signatura del conveni han assistit Dionisio García, CEO de Global Omnium, i María Vicenta Mestre, rectora de la Universitat de València, i van estar acompanyats per Javier Macián, director d’Operacions de Global Omnium, per Emilio Bonet i José Miguel Gandía, col·laboradors-organitzadors en aquest marc conjunt amb la Universitat de València per part de Global Omnium, així com per Carlos Romá Mateo, director acadèmic de Formació Permanent; Dolores Corella Piquer, catedràtica de l’Àrea de Medicina Preventiva i Salut Pública a la Universitat de València i Investigadora Principal en el CIBEROBN, i Carolina Ortega Azorín, professora Permanent Laboral de l’Àrea de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat de València i investigadora adscrita al CIBEROBN.
Aquest acord posa de manifest la importància de la col·laboració públic-privada com a eina clau per a impulsar una formació universitària de qualitat, connectada amb la realitat empresarial i orientada a donar resposta als reptes socials, econòmics i mediambientals actuals.









