La contractació pública intel·ligent centrarà el segon congrés sobre aquest àmbit organitzat per ADEIT

Comunicación Marketing

Conéixer les possibilitats d’una contractació pública digitalitzada, transparent, segura i que proporcione un millor servei a la ciutadania a través de la tecnologia és l’objectiu de l’II Congrés Contractació Pública València i organitzat per la Fundació ADEIT.

En aquest segon congrés, que se celebrarà en modalitat híbrida els dies 28 i 29 de setembre, servirà de punt de trobada, una vegada més, per a tot l’ecosistema de la contractació pública procedent dels diferents àmbits implicats en aquest: Administració Central, Autonòmica, Local i altres ens del Sector Públic.

«La contractació pública és estratègica», asseguren des de la coordinació congrés, que és a càrrec dels experts Ana Bueno, Pilar Batet, Margarita Vento, Beatriz Montes i Gabriel Doménech. En concret, des de l’organització del congrés destaquen la capacitat d’aquesta mena de contractació per a permetre posar el punt de mira en la qualitat, a proporcionar millors serveis i infraestructures als ciutadans i actuant com a motor de creixement econòmic.

La contractació pública intel·ligent implica la utilització de les noves tecnologies per a l’automatització de processos, la consecució de contractes més transparents, amb avanços en la detecció del frau i que aporten valor a diferents fases del procediment, asseguren. Els processos de compra han de ser «més eficients, traçables i fiscalizables, posant en valor les dades obertes i reutilitzables, tot això amb la necessària protecció de la informació en un escenari de ciberatacs», expliquen des de l’organització del congrés.

El congrés, promogut des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat València i la Universitat de València, compta amb l’homologació de l’Institut Valencià de l’Administració Pública (IVAP) i el suport de la Asociación Mujeres del Sector Público.

Set temàtiques, set taules redones

  • Digitalització en la contractació: avanços i millores.
  • Reptes en la contractació de Tecnologies de la Informació: sistemes de racionalització, catàlegs electrònics, modalitats de gestió.
  • Prestació de serveis intel·ligents.
  • Ciberseguretat, l’Esquema Nacional de Seguretat i la protecció de dades en la Contractació Pública.
  • L’anàlisi de dades com a eina en la contractació. Deficiències i reptes tecnològics en contractació pública.
  • Tecnologia aplicada a la detecció del frau, la corrupció i el conflicte d’interés en la contractació pública.
  • Eines per a la millora en la fiscalització i supervisió dels contractes.
  • Major transparència en la contractació pública digitalitzada? La intel·ligència artificial aplicada a la contractació pública.
Compartir

Notícies relacionades

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.