Inici / Notícies
NOTíCIES

Nous reptes en educació per a l’assoliment dels ODS, en el pròxim Seminari Iberoamericà CTS

Amb el lema ‘Vint anys d’avanços i nous desafiaments en l’educació CTS per al logo dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)’, la Universitat de València organitza el VII Seminari Iberoamericà Ciència, Tecnologia i Societat (CTS) el mes vinent de juny en la Facultat de Magisteri. En aquesta trobada, gestionat per la Fundació ADEIT, el principal objectiu és abordar, des de la investigació i la innovació, desafiaments urgents per a l’educació ciutadana i, per tant, per a l’ensenyament de les ciències.

Per a abordar aquest principal objectiu de la trobada, segons explica la coordinadora de la trobada, la catedràtica del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals de la Universitat de València, Amparo Vilches, «es pretén contribuir a impulsar la formació d’una ciutadania preparada i activa enfront dels greus problemes socioambientals interconnectats als quals ens enfrontem».

El VII Seminari iberoamericà CTS es realitzarà del 25 al 27 de juny en la Facultat de Magisteri de la Universitat de València
En aquesta edició, el principal repte, en el qual ja s’ha anat treballant en les edicions anteriors, és reflexionar i treballar per a la consecució i impuls dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’educació en ciències, aprovats per l’Assemblea General de Nacions Unides en 2015. Objectius interrelacionats, com explica Vilches, per a abordar una àmplia gamma de desafiaments socials, ambientals, educatius, econòmics, polítics i tecnocientífics.

Avançar en la seua consecució requerirà «profundes transformacions en les accions i comportament de la ciutadania, així com en el funcionament de les societats i les economies en els quals l’educació ha de jugar un important paper», subratlla Vilches.
A més, les estretes vinculacions entre ciència, tecnologia, societat i ambient (CTSA) i l’ensenyament de les ciències han promogut, al seu torn, una atenció constant a la problemàtica socioambiental en els seminaris.

Durant aquests 20 anys, els temes seleccionats han parat atenció a problemàtiques relacionades amb la sostenibilitat, educació ambiental, educació per a la sostenibilitat i els dedicats a la Dècada de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible (DEDS) instituïda per Nacions Unides.

 Més informació:
VII Seminari Iberoamericà CTS

Notícia publicada: 06/03/2020